INCORRUPTIBLE HERO

11.08.2009 14:31

 

Gilby Clarke je americký kytarista.

Nejvíce se proslavil během svého tříletého angažmá v kapele Guns´n´Roses, kde v listopadu 1991 nahradil kytaristu Izzyho Stradlina. S kapelou se v letech 1991 až 1993

účastnil světového turné s názvem Use Your Illusion Tour a podílel se na nahrávání alba The Spaghetti Incident? V roce 1994 nahrál své debutové sólové album Pawnshop Guitar, na kterém se objevilo mnoho jeho přátel včetně všech tehdejších členů Guns´n´Roses. Ve stejném roce jej však Axl Rose z Guns´n´Roses vyhodil a nahradil jej svým přítelem Paulem Tobiasem.

Od té doby vydal Clarke dalších pět sólových alb, Blooze EP, The Hangover, Rubber, 2002's Swag a 99 Live. Spolupracoval také se skupinami MC5, Heart, Rockstar: Supernova, Slash's Snakepit a L.A. Guns.

Zajímavá je jeho odpověď na otázku, proč jako člen megaúspěšných Guns´n´Roses a kytarista, jehož sólová alba mají ve Spojených státech prodejní čísla blížící se zlatým deskám, opustil major label Virgin a vydává u nezávislé firmy:

?

"V první řadě proto, že mi VIRGIN nechtěli vydat rock´n´rollové album. Pustil jsem jim dema a když mi sdělili, že si ode mě představovali současnější hudbu, věděl jsem, že se budu muset porozhlédnout po jiném vydavateli. Nechtěl jsem se nikomu přizpůsobovat. Chtěl jsem nahrát album, na kterém by byly jasné mé kořeny a které budu sám rád poslouchat... Vždycky jsem chtěl hrát především rock´n´roll. Někdy ho míchám s popem, s blues nebo glamem. Ale pořád to bude rock´n´roll. Možná bude moje další album opět bluesovější. Nedokážu to říct, ale dokážu říct, že na něm budou patrné mé kořeny. Nikdy bych nenahrál na album techno, protože techno je zrovna v módě."

POST SCRIPTUM: Úžasná je nejen jeho hudba, ale fascinující je také to, že v naprostém klidu rezignoval na neuvěřitelný balík prachů, který by (pokud by labelu vyšel vstříc a nahrál album podle doporučeného modelu) určitě dostal. Vzhledem k tomu, že se "příběh" odehrál mezi roky 1994 a 1997 je jasné, o jakou "změnu" ho firma žádala. Sympatické je i to, jak zakrývá to, o co byl firmou požádán, řečmi o technu. Zřejmě tak mlží proto, aby se nedotkl těch, kteří módnímu  prachy sypajícímu neopunkovému a grungeovému vábení neodolali.

A čím se mistr G.C. baví tohle léto?

POST SCRIPTUM II: Tak tam by se líbilo i mně!

https://www.gilbyclarke.com/

https://www.stormentertainmentonline.com/80sRockfest.html

Prev: Dopis a dotazník
Next: THE ONCE AND FUTURE KING / by Allen Berry

WELCOME!

I´LL

THINK
OF YOU
 EVERY 

STEP
OF THE WAY.

 

..

  

. .

 

 

 

Calendar Widget by CalendarLabs


 

         
             
             
         
Current time in Prague