R.I.P. RAP Jsem vzteklý a hádavý parchant, část IV

10.11.2009 16:52

 

ozzy - 08.11.09 12:35

Rap je dobrý. 

Kamil  - 08.11.09 13:13 to Ozzy 

ale neni to hudba, jen rytmizovaně deklamovaná poezie, takze někdy jde opravdu o vtipny, nabuzujici či společnost kritizující text - ale nic vic

Trochu šílené je přejímaní jeho vizuální podoby, oblečení, pohybů, výrazů tváře do našich poměrů. Potom dojde k tomu, že se místní rappeři nebo jejich fanoušci

hlási některou částí svého oblečení k určitému černošskému gangu někde z New Yorku, svými pohyby a výrazy v obličejí hlásí případným zákazníkům za kolik je dneska k mání ten který typ drogy. To pak v našich poměrech

působí opravdu komicky, na druhou stranu zajímavý příklad životaschopnosti přejmutí formy bez obsahu.

ozzy - 09.11.09 13:22 to Kamil

Takže Cypress Hill, Public Enemy, Beastie Byos alebo aj medzi otvorenými (bez urážky, to asi nebude tvoj prípad) metalovými (aj inými) fanúšikmi toľko rešpektovaní Dälek nerobia hudbu?? :)) A tomu preberaniu pohybov, oblečenia a príslušnosti a vôbec príslušnosti k nejakej komunite mám chápať ako? U jedných je to forma bez obsahu a u druhých životný štýl? Image tuzemských metalových kapiel ti nepripadá ako forma bez obsahu?

Kamil -  09.11.09 19:40 to OZZY 

No asi ani nevím, proč bych neměl být „otvorený“, nicméně ( a to bude na tomhle místě zase dost úlet) řadu proudů černošské hudby mám docela rád a řadu černošských hvězd ze třicátých až šedesátých let přímo bláznivě miluju. Navzdory tomu ale jsem na v podstatě jakýkoliv druh černošského popu, disco, soulu vydaného po roce 1967 naprosto rezignoval, protože po odchodu Doziera a Hollandů od Motownu se B. Gordym nastolená linie prostě nedala poslouchat bez ohledu na to, jak slavnými jmény to bylo na scéně prezentováno. Pokračováním toho je i můj postoj k černošskému popu sedmdesátých/osmdesátých let a rapu. Na druhé straně chápu, že to může něčím oslovit rockové a metalové fanoušky i hudebníky, protože k rytmickému rýmování je možné přidat i nějaký další prvek.

Přesto jdu jinudy a nepřesvědčilo mě ani Walk This Way, a to už je sakra co říct...

K tomu oblečení, pohybům, mimice a frázím přejatým z černošských slangů. V našich poměrech jde opravdu o formu zbavenou obsahu (takže tady jsi mě chytil u toho, jak se neumím přesně vyjádřit), protože je příliš mnoho teenagerů v českých městech, kteří některé z uvedených prvků chování a jednání chápou jako výraz toho, že jsou „cool“ a nemají ponětí o tom, ke kterému gangu se hlásí, jaký význam mají jejich pohyby a slova na místě, kde jsou v originále pronášena. Break 92!

U tuzemských metalových kapel jako Ayerdal:-(, Brix, Coda, Čech+Schellinger, Krleš, Macbeth, Kentaur, Kern,, Salamandra, Power5, Rimortis, Trezor, Železná Neděle....., když se podíváš na fotografie z jejich starších vystoupení, budeš se asi smát jak legračně až infantilně ve svých většinou otrhaných riflích a s máničkami vypadají, ale já jim rozumím. Vím, co znamenalo (a spousta lidí na to nikdy nezapomene) jít po městě v riflích a s vlasy splývajícími až na záda, nebo tak ,nedej bože. po prázdnichách přijít do školy!!!!!!

Prev: LONG LIVE GLAM!
Next: DAY AFTER TOMMOROW

WELCOME!

Broken Heart Graphic For Share On Hi5

I´LL

THINK
OF YOU
 EVERY 

STEP
OF THE WAY.

 

..

  

. .