RUSTED ICONS OF POST MODERN TIMES

22.06.2008 20:20

Dříve jsi na to musel opravdu mít, aby ses dostal do studia a mohl nahrávat. Byla to velká věc, která byla určena jen vyvoleným. V dnešní době se na trh dostává spousta odpadu, který by dříve neměl šanci obstát.  Lidé tak bohužel často nalítnou na promoakce nahrávacích firem, které bravurně ovládají filozofii obchodu. Kvantita předčila kvalitu a nevěřím, že by se to v dohledné době změnilo . Stále si pamatuji na obrovský boom LINKIN PARK nebo EVANESCENCE. Jsou to kapely, které natočily technicky velmi zdařilé nahrávky. Když jsem je pak ale viděl naživo, žasl jsem, jak jsou katastrofální.  Neměli žádné zkušenosti, a co hůř, hráli jak absolutní školáčci. Lidé však běsnili, že mohou vidět své hvězdy, a bylo jim jedno, že nic neumí.

SASHA PAETH, Spark 6/2008, str. 93

_____________________

 

8. 6. 2005 - "Třetí album Coldplay, britského hudebního klenotu současnosti, dostalo název X&Y. Vyšlo v pondělí, ovšem pozornost poutalo již několik týdnů předtím.Jednak  kvůli hvězd se dotýkající slávě skupiny, jež za předešlý počin A Rush Of Blood To The Head (2002) získala prestižní ocenění Brit Awards i Grammy 2002, i kvůli očekávání, zda k šestnácti miliónům prodaných exemplářů předešlých dvou alb (debut Parachutes vyšel v roce 2000) přibudou milióny další." "...je nepochybné, že tahle kapela je z velké části záležitost propagační práce managementu a gramofirmy. Předkládaná ojedinělá nálada alba je pouze slibným, nicméně mnohokrát již slyšeným popem s vkusnými texty."

21.6. 2008 - "Coldplay je dobře prodaná nuda. Britští Coldplay jsou zvláštní kapela. Kolem vydání svých alb dokážou spustit obrovský humbuk. Z prvních tří desek vytěžili pár singlů, prodali milióny kusů, vyprodali stadióny při koncertech, nicméně z hudby, kterou od první chvíle tvoří, neprýští nic, co by tu s námi mělo být."

JAROSLAV ŠPULÁK,  Právo 21.6.2008, recenze

 JAROSLAV ŠPULÁK, odkazy z netu 

_____________________

 

Vždycky jsem chtěl natočit film o podsvětí, které existuje velice blízko světa středních vrstev a je plné nebezpečí a kriminality. Tyto dva světy existují jeden vedle druhého. Nechtěl jsem dělat snímek o nějakých gangsterech, se kterými by diváci sympatizovali a říkali si, že jsou to docela fajn chlápci. Já jsem mezi podobnými lidmi vyrůstal a třeba takový Lenny McLean, kterého možná znáte z filmu Sbal prachy a vypadni, mě učil boxovat. O mrtvých jen dobře, ale mezi námi, Lenny byl ve skutečnosti surový grázl, kterého bavilo mlátit lidi. Nechci předstírat, že tihle chlapi jsou vlastně pohodoví sympaťáci, protože to tak není. Měl jsem v úmyslu natočit něco upřímného, svůj vlastní pohled na tenhle svět...Rozhodně mi nedělá radost vídat tyhle příběhy ve zprávách, protože je to naproto příšerné. Vypadá to tak, že skutečný stav násilí mezi mladými je ještě horší. Jen v letošním roce přišlo násilně o život už asi  šestnáct lidí. Film vznikal tak, že jsem na začátku mluvil s madými lidmi ze čtvrti, kde jsem vyrůstal. A naprosto mě šokovalo,  že ti sedmnáctiletí už byli na šesti, sedmi pohřbech - ne vlastní babičky, ale spolužáků a kamarádů. To mi vyrazilo dech.

TOM TYRWHIT, Festivalové právo, 7. 6. str. 6

_____________________

"Počínaje obalem za hranicí vkusu (sado-maso geronto-porno? Děkuji, nechci!) a konče černošským slangem v textech, jenž se za bizarních okolností proplétá se slogany proti globálnímu oteplování... Už pilotní singl 4 Minutes zněl spíše jako nový hit dvojice Timberlake & Timbaland, do kterého se Madonna jen náhodně připletla... Zbytek desky (zejména v  druhé polovině) Madonna pod futuristickými beaty a efekty spíš lapá po dechu, místo aby písním vtiskla vlastní tvář. Trochu to připomíná digitální popravu Britney Spears na Blackout...Jinak Madonnin pokus penetrovat svět černé hudby končí stejně jako před čtrnácti lety rozpačité album Bedtime Stories. V taneční hudbě (alba Ray Of Light, Music, Confessions On The Dancefloor) byla jako ryba ve vodě, ale hip hop a r'n'b vyžaduje víc než skandování sloganů v refrénech.Hard Candy jako kdyby už názvem nezastíralo, že jde o popový produkt s omezenou dobou trvanlivosti. Oslava efemérnosti současné popkultury ale hořkne na jazyku, Madonna nemá kromě pár prchavých okamžiků krátkodobé slasti posluchačům co nabídnout...."

 Karel Veselý, 28.4. 2008 aktualne.centrum.cz/ kultura/hudba/ 

_____________________

   Takřka patnáct let po smrti Kurta Cobaina se uskuteční myšlenka vydat znovu podstatnou část katalogu Nirvany - ovšem na vinylu. Otázkou zůstává, jak si nová vydání povedou: i když Nirvana patří k ikonám populární hudby, prodávat její hudbu je složitější, než by se na první pohled mohlo zdát. Když před třemi lety vdova po Cobainovi Courtney Love prodala za 50 milionů dolarů padesáti procentní podíl za publikační práva na hudbu Nirvany, její kupec Primary Wave Music ?Publishing asi netušil, že mu z toho kápne zatím pouhých 2,3 milionu. Tvůrci nyní velmi populárního herně interaktivního projektu Guitar Hero z celé diskografie kapely projevili zájem pouze o skladbu Breed a zaplatili za ni 50 tisíc. Pro srovnání za 24 skladeb od Aerosmith dali pět milionů. Do televizních pořadů a filmů se prodalo pouze 13 skladeb za 480 tisíc, přičemž třeba takoví Jonas Brothers si jen za loňský rok vydělali přibližně milion za 105 licencí.

Pavel Turek, Aktuálně.cz, 23.4. 2009

 

Prev: THERE IS ONLY ONE WAY:
Next: JUSTICE FOR ALL

WELCOME!

I´LL

THINK
OF YOU
 EVERY 

STEP
OF THE WAY.

 

..

  

. .