VZPOMÍNKY I

18.05.2008 19:36

" Když je člověk jmenován učitelem, připadá si, jako by ho sám Osud pověsil za jeho vlastní kšandy na hák ve zdi. Je těžké dostat se odtamtud zase dolů. Za těch deset let jsem nezískal nic na penězích a něco málo na zkušenostech, skutečně žádná jiná aktiva, leda tu a tam  nějakou příjemnou vzpomínku a pár projevů vděčnosti od svých bývalých žáků... 

Školáci mají svůj způsob, jak projevovat vděčnost. To právě na nich je hezké.  Dokud je takový školák ve škole, pokládá své učitele za smíšenou kolekci tyranů a netvorů. Obírá se neurčitými plány, že si to s nimi někdy v budoucnosti vyřídí.   Jenže sotva školák se svou školou skoncuje a pustí se tak říkajíc do praktického života, jakýsi mlžný opar vzpomínky dodá nové barvy všemu, co nechal za sebou ..."

 A tak je klidně možné, že na večírku na rozloučenou se na  uplynulá školní léta vzpomíná víceméně něžně:

1.

Tato škola je nová, a tak toho, co by se nám líbilo, je mnoho. Mně osobně se nejvíce líbí školní bufet.

/Důsledně materialistická vzpomínka!/

2.
Škola mě za 9 let hodně naučila, naučila mě číst, psát, počítat, pracovat a hodně dalších užitečných rad do nastávajícího života. Nejvíc mě však přece jen bavilo "ulévání" o přestávkách... taky v technických pracích bylo dobré dělat si, co chceš, například posílat druhé s kýblem plným hlíny, kamení, listí a tak podobně....


/ O tohoto mladého muže se nebojím. Na život je skvěle připraven./

 

3.

Mně se nejvíce líbilo na škole to, jak si nás učitelé rozdělovali do tříd, jak se na nás tvářili nevinně. Smáli jsme se, povídali jsme si... A pak to začalo, smích nás přešel. Najednou to bylo vážné. Učitelům taky nebylo někdy do smíchu. Dělali jsme jim trápení. To ale asi každý. A teď si myslím, že se tomu zase můžeme smát.

/Zde je vidět, že autor je ještě hodně nezkušený. Stále ještě nepochopil, že ve škole je všechno jenom legrace a to vážné přijde teprve tehdy, až školu opustí./

4.

Můj nejlepší školní zážitek se odehrál ve školce, když se mi líbil jeden kluk a když jsem neměla jít do školky, tak jsem se tam šla alespoň podívat, jestli on tam je, a on tam byl a mně bylo líto, že jsem ten den v té školce nebyla.

/Tato vzpomínka jasně dokládá, že většina dospělých nemá ani tu nejmenší představu o tom, kdy a kde vlastně jejich děti sbírají své první erotické zkušenosti./

5.

Nejraději vzpomínám na naši paní učitelku ze třetí třídy. Ona byla báječný člověk. S dětmi si velice dobře rozuměla. Nejlepší bylo, když při jedné diskotéce, kterou jsme si uspořádali, s námi tančila a zpívala nám písničku od Queenů.

/Kvality učitele bývaji doceněny jen vzácně./

6.

K silnějšímu rozumu přicházíte až na druhém stupni, kde s vámi jednají už ne jako s děťátky. Mozek se zvětšuje a dokážete pochopit i složitější učivo. Myslím si, že škola mi dala hodně. Získal jsem tu poměrně hodně přátel a nabyl mnoho zkušeností, které mi budou klíčem do dalších let.

/Dost často jsem ale získal dojem, že ani onen zvětšující se mozek se se složitějším učivem příliš nepotkával./

7.

Nejlepší zážitek ve škole nebyl sice ve škole, ale na lyžařském výcviku v Jeseníkách. Celých pět dní bez učení!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Paradox žáka otevřeně se vyznávajícího z toho, že svůj nejlepší zážitek mohl zažít právě díky škole - jen tak totiž lze srovnat stav, kdy je člověk ve škole a učí se, se stavem, kdy škola ani učení nejsou!/

--------------------------------------

Tak, škola skončila a večírek na rozloučenou taky. Vysvědčení máš a život na tebe čeká, myslím, že docela nedočkavě.

TAK DO TOHO. MLÁDÍ VPŘED!

(říkalo se kdysi:-)

Prev: Son Of The Star:
Next: ROCK WILL NEVER DIE!

WELCOME!

I´LL

THINK
OF YOU
 EVERY 

STEP
OF THE WAY.

 

..

  

. .

 

 

 

Calendar Widget by CalendarLabs


 

         
             
             
         
Current time in Prague