Z ČASŮ BIG BENGU 2

14.08.2009 14:55

PART   TWO

Vzhledem k minulému článku by docela stálo zato vysvětlit, co to byl BIG BENG.

04.06.2001 - Luboš Kreč:

Mnoho lidí si rockového novináře představuje coby máničku, věčně se potící v kožené bundě. O to víc by tací byli překvapeni při pohledu na šéfredaktora Big Bengu! Jaroslava Špuláka. Když jsem si s ním z kraje května povídal v jedné z pražských restaurací, měl na sobě obyčejnou košili, bleděmodré džíny a vůbec vypadal jako normální člověk. Dokonce tak i mluvil...

 

Na začátek tedy obligátní otázka - jak Big Beng! (dále B.B.) dlouho vychází a jaké byly jeho začátky?

On nejdřív existoval časopis Beng, ten začal vycházet v září roku 1993. Tenkrát všechno začalo díky majitelce, která zdědila nějaké peníze a chtěla dělat časopis. S tím jsme se také domluvili, ona do toho šla, nicméně již po půl roce nám přestala dávat výplaty. Vlastní Beng fungoval nakonec do února 1996, kdy majitelka sama, z jedné      ze svých mnohých cest, tuším že z Malajsie, zavolala, že nemá peníze a že končí.

Vy jste tedy pracoval již v té původní redakci?

Ano, já jsem od začátku byl šéfredaktor. Nám přišlo škoda to skončit. Tak jsem se dal dohromady s lidmi, kteří měli chuť pokračovat a udělali jsme časopis, který dnes z poloviny vlastním. Starám se o hudební záležitosti. První číslo Big Bengu! vyšlo 2.5.1996.

Máte nějaký plán do budoucna? Nějakou vizi, kam byste chtěl časopis směřovat?

Já jsem v roce 1996 podlehl kolegům v názoru, že doba přeje heavymetalu, kterého se dnes velice těžko zbavuji. Po těch několika letech boje už mě ale heavymetaláci přestávají mít rádi, což je úspěch. Chtěl bych se víc věnovat moderní muzice. Plán do budoucna by tudíž byl - vyrovnat handicapy. Stylové.

 

Jakou muziku máte vlastně nejraději, když říkáte, že jste se těžce zbavoval stigmatu heavymetalového novináře?

Momentálně mě nejvíc berou skupiny, které jsou moderní v tom smyslu, že neodcházejí z rockového základu, ale stále se v něm snaží něco hledat. A jsou pochopitelně zajímavé. Hlavně je to americká crossoverová scéna, moderní kapely jako Linkin Park, Korn a tak.

 

Takže vy jste se metalu úplně nezbavil? V téhle hudbě je heavymetalový základ velice výrazný. Vy ustupujete spíše od klasického metalu á la Iron Maiden a spol.

Přesně tak. To jsem možná špatně řekl.

______________________________

No vida  a je jasný, proč řada lidí s recenzemi a reporty v Big Bengu nesouhlasila.

To by se ušetřilo papíru a nervů, kdyby tohle prohlášení bylo trvale nebo aspoň pravidelně otiskováno na první nebo druhé stránce časopisu. Taky by mě zajímalo, jestli panu redaktorovi jeho nadšení pro Linkin Park vydrželo. Podle (nejen) mého názoru se s Linkin Park dost spletl. V jejich případě nešlo o hledačství. Daleko spíš byli jako mladí natolik závislí na firmě, že na prvních nahrávkách hráli to, co jim firma vnutila, proto kotrmelce. Příliš pozdě pochopili, k čemu se uvázali.

Na druhou stranu byly docela sympatické jejich pokusy se proti firmě vzbouřit.

 

Prev: Z ČASŮ BIG BENGU 1
Next: WAKE UP BEFORE IT´S TOO LATE

WELCOME!

I´LL

THINK
OF YOU
 EVERY 

STEP
OF THE WAY.

 

..

  

. .

 

 

 

Calendar Widget by CalendarLabs


 

         
             
             
         
Current time in Prague