PAGE  1   2    3    4    5     6     7      8      9    10  11  12

Blog

Z ČASŮ BIG BENGU 2

14.08.2009 14:55

PART   TWO

Vzhledem k minulému článku by docela stálo zato vysvětlit, co to byl BIG BENG.

04.06.2001 - Luboš Kreč:

Mnoho lidí si rockového novináře představuje coby máničku, věčně se potící v kožené bundě. O to víc by tací byli překvapeni při pohledu na šéfredaktora Big Bengu! Jaroslava Špuláka. Když jsem si s ním z kraje května povídal v jedné z pražských restaurací, měl na sobě obyčejnou košili, bleděmodré džíny a vůbec vypadal jako normální člověk. Dokonce tak i mluvil...

 

Na začátek tedy obligátní otázka - jak Big Beng! (dále B.B.) dlouho vychází a jaké byly jeho začátky?

On nejdřív existoval časopis Beng, ten začal vycházet v září roku 1993. Tenkrát všechno začalo díky majitelce, která zdědila nějaké peníze a chtěla dělat časopis. S tím jsme se také domluvili, ona do toho šla, nicméně již po půl roce nám přestala dávat výplaty. Vlastní Beng fungoval nakonec do února 1996, kdy majitelka sama, z jedné      ze svých mnohých cest, tuším že z Malajsie, zavolala, že nemá peníze a že končí.

Vy jste tedy pracoval již v té původní redakci?

Ano, já jsem od začátku byl šéfredaktor. Nám přišlo škoda to skončit. Tak jsem se dal dohromady s lidmi, kteří měli chuť pokračovat a udělali jsme časopis, který dnes z poloviny vlastním. Starám se o hudební záležitosti. První číslo Big Bengu! vyšlo 2.5.1996.

Máte nějaký plán do budoucna? Nějakou vizi, kam byste chtěl časopis směřovat?

Já jsem v roce 1996 podlehl kolegům v názoru, že doba přeje heavymetalu, kterého se dnes velice těžko zbavuji. Po těch několika letech boje už mě ale heavymetaláci přestávají mít rádi, což je úspěch. Chtěl bych se víc věnovat moderní muzice. Plán do budoucna by tudíž byl - vyrovnat handicapy. Stylové.

 

Jakou muziku máte vlastně nejraději, když říkáte, že jste se těžce zbavoval stigmatu heavymetalového novináře?

Momentálně mě nejvíc berou skupiny, které jsou moderní v tom smyslu, že neodcházejí z rockového základu, ale stále se v něm snaží něco hledat. A jsou pochopitelně zajímavé. Hlavně je to americká crossoverová scéna, moderní kapely jako Linkin Park, Korn a tak.

 

Takže vy jste se metalu úplně nezbavil? V téhle hudbě je heavymetalový základ velice výrazný. Vy ustupujete spíše od klasického metalu á la Iron Maiden a spol.

Přesně tak. To jsem možná špatně řekl.

______________________________

No vida  a je jasný, proč řada lidí s recenzemi a reporty v Big Bengu nesouhlasila.

To by se ušetřilo papíru a nervů, kdyby tohle prohlášení bylo trvale nebo aspoň pravidelně otiskováno na první nebo druhé stránce časopisu. Taky by mě zajímalo, jestli panu redaktorovi jeho nadšení pro Linkin Park vydrželo. Podle (nejen) mého názoru se s Linkin Park dost spletl. V jejich případě nešlo o hledačství. Daleko spíš byli jako mladí natolik závislí na firmě, že na prvních nahrávkách hráli to, co jim firma vnutila, proto kotrmelce. Příliš pozdě pochopili, k čemu se uvázali.

Na druhou stranu byly docela sympatické jejich pokusy se proti firmě vzbouřit.

 

Prev: Z ČASŮ BIG BENGU 1
Next: WAKE UP BEFORE IT´S TOO LATE

WAKE UP BEFORE IT´T TOO LATE

17.08.2009 15:06

 

Modern Day Trojan Horse:  The Islamic Doctrine of Immigration

By Sam Solomon and Elias Al Maqdisi
ANM Publishers, 2009
139 pp., $14.95
Within the past few decades, mosques have increasingly dotted the landscapes of American and European cities and towns, with mega mosques often overshadowing adjacent, centuries-old churches in predominantly Christian regions.  Islamic schools or academies and a host of Muslim organizations have become omnipresent across the West.  

 

Meanwhile, Americans and Europeans have made countless accommodations to Muslim demands. They have included footbaths; high-decibel, five-times-daily calls to prayer; segregated male-female gym and swimming pool hours; halal food; workplace dispensations for handling pork products and for female head and face coverings; and special, public prayer rooms. Also, shari'ah-compliant financial transactions, the expunging of offensive likenesses of Mohammed or imagined depictions of Arabic characters that connote "Allah," official swearings-in on Korans in place of customary Bibles, the neutralizing of official descriptive language about Islamists and the jihad, the revision of so-called offensive content in movies and television programs, the removal of representations of pigs from the public sphere, and many other acculturations to Muslim entreaties have all been made in the service of respecting Muslim religious beliefs and practices. 

 

To those in Western democracies, these accommodating actions appear, on the surface, to be little more than harmless civil gestures, respecting the needs of a growing religion in their midst and welcoming a new addition to their proud, multicultural tradition.  Many Westerners pat themselves on the back for their liberal bent, their tolerance and their open-mindedness. 

 

Little do they realize that this strategic pattern of demands is part of an insidious, 1,400-year-old proscription for Muslims that originates in the Koran and the Sunnah, the deeds of Mohammed.  It is the Hijra or doctrine of immigration. Modeled by Mohammed's migration from Mecca to Medina, this immigration is not to a romanticized melting pot wherein newcomers gratefully search for opportunities for a better life in liberty and freely offer their talents and loyalty to benefit their new homeland.  This is immigration for Islamic expansionism employing ethnic separatism to gain special status and privileges within the host country.  Hijra is immigration designed to subvert and subdue non-Muslim societies and pave the way for eventual, total Islamization.
 
In their compelling book, "Modern Day Trojan Horse:  The Islamic Doctrine of Immigration," authors Sam Solomon, a former professor of shari'ah law and convert to Christianity, and Elias Al Maqdisi, an expert on Islamic teachings, explain the migration of Muslims to the Dar-al-Harb, the "land of war," as a religious edict with a basis in Islamic doctrine.  They delineate the step-by-step process of this 1,400-year-old strategy of conquest. It is a transitional strategy which they characterize as the most important step in spreading Islam and preparing for jihad.  From their carefully delineated treatise on Hijra, it is clear that migration in concert with military conquest comprise the bookends of Islamic expansionism. 

 

Solomon and Al Maqdisi review the phases of the Hijra and its juristic or legal basis in Islamic doctrine.  Under the cover of taquiya or deception, the step-by-step methodology of the migration process is designed to subdue, then, subjugate the host culture, culminating in implementation of shari'ah law. 

 

The beginning phase of Islamization usually includes activities pivotal to building a physical presence. It consists of public calls to prayer; founding of schools, libraries and research centers; and the teaching of Arabic -- actions that appear to be reasonable and respectable infrastructure requirements necessary to support the presence of a faith.  At this point in the Hijra, it is permissible for Muslims to engage in haram, or forbidden actions, out of necessity to establish and empower the umma or Muslim community.  Koranic rules such as the prohibition against friendships with infidels are suspended while the objectives of future Islamization are systematically put into place. In its initial phase, the Hijra passes scrutiny by the West whose citizens erroneously view the migration as mainly economic -- a pilgrimage for a better life.

 

Solomon and Maqdisi examine the comprehensive strategy that begins with the establishment of the umma or Muslim community. The mosque becomes the locus of power, a strategic base and the center of all activities.  They explain how in this embryonic phase, a top priority is the scouting for new arrivals to expand and empower the existing Muslim community.  Muslim leaders offer solicitous assistance and helpful suggestions for schools, housing, mosque worship, halal markets and other services to ingratiate themselves with new arrivals and bring them into the local Muslim community.  Agents of local mosques, ever alert for new immigrants and potential converts, engage in subtle forms of indoctrination and police local Muslims.

 

This first step of establishing the mosque as the center of local Islamic life and activities is mistakenly viewed by non-Muslims as merely the benign construction of houses of worship.  Its true goal escapes notice, that of firmly establishing a purposeful non-integrated Muslim identity to advance the goal of Islamization.
 
Once the consolidation of the Muslim community occurs under the radar, the purposeful fight for special status and shari'ah follows. As dictated by the Koran and Sunnah, segregation from non-Muslims is a natural outcome of the advancement of the Hijra. 
 
Visible changes begin to be apparent as the Muslim population achieves more of a critical mass.  Over time, the dress code, often beginning with a hijab in segregated enclaves and moving toward the complete covering of a neqab in the public sphere, separates Muslim women from men and from non-Muslim women.  Eventually, as the host population becomes familiarized with what they believe to be the requirements of religious piety, demands are made for segregation at public facilities, in the workplace and at schools and universities. Requests for halal food, shari'ah-compliant financial transactions and the addition of Muslim holidays to public calendars further elevate the Muslim community with a special status making them separate and distinct. 
 
All demands are initially presented as benign attempts to accommodate the religious requirements of devout Muslims. Any actions to suppress them are decried as religious discrimination.  In the United States, requests for separate swimming and gym hours for Muslim men and women, demands for identification photos for licenses for women wearing hijabs and refusals to handle pork products or don immodest dress in the workplace have appeared.  At this point, representatives of the Muslim community are often working cooperatively with the host government to bring about change.  As Solomon and Maqdisi explain, the idea is to get the host society accustomed to Muslim buildings, customs, holidays, dress and food.  Newcomers are encouraged by Muslim leadership to become citizens, vote and run for political office to increase the umma's influence.
 
At the university level, students are indoctrinated to become advocates for Islam, engage in interfaith activities and da'wa or proselytization and train for jihad.  Non-Muslims professors are solicited through zakat or payments to present courses favorable to Islam and write and speak publicly to promote Islam. The bequeathal by Saudi Prince Al-waleed bin Talal of $20 million dollars for Islamic study centers at Harvard and Georgetown universities, respectively, was a gesture to insure the promulgation of positive research, publications and presentations toward Islam.  
 
In "Modern Day Trojan Horse," Solomon and Maqdisi point out that as Muslims gain power and mass in the host country, consolidation of identity occurs, as well as strengthening of their infrastructure of mosques, schools, clubs, organizations and media.  The doctrine of taquiya is firmly in place as Muslims hide behind the dictates of their religious devotion and seek cultural changes in the land of the non-Muslim or kuffar.  At this more advanced stage, attempts are made to silence opponents and curry favor. The judicious use of zakat elicits favorable views of Muslims and Islam from politicians, representatives from the media and other organizations.  For example, within the last couple of years in the United States, the words, "jihad" and "Islamofascism," have been expunged from the lexicon of government officials and the words, "Islamic" and "terrorism," are rarely paired.  In Europe, which is further advanced in this process, a dangerous turn materialized with the murder of filmmaker ,Theo Van Gogh, who produced a film on the subjugation of women in Islam, and with death threats against Dutch parliamentarian Geert Wilder for his outspoken criticism of Islam.

 

As Islamization of the host culture proceeds apace, preparations begin for learning the skills necessary for jihad.  Young jihadists may travel to their countries of origin for further indoctrination and terrorist training.  This development has been noted within Somali Muslim communities in Minnesota and Tennessee. Young Muslims have disappeared to Somalia to rendezvous with Al Shabaab, a terrorist group linked to Al Qaeda.

 

As the resident Muslim community becomes more established and begins to wield considerable power in the political arena, pressure is brought to bear on politicians to permit shari'ah law courts in exchange for Muslim votes.  This is very much evident in Britain where parallel systems of legal jurisprudence currently coexist.  Muslim inhabitants of the host country are pressured to follow shari'ah law in lieu of the prevailing legal system.  Several recent legal decisions by non-Muslim judges in Europe have referenced shari'ah law as a standard for verdicts concerning Muslims.

 

As the intensity of the hijra advances, the appearance of open ghettos or Muslim-only regions occurs.  These are areas where non-Muslims are essentially prohibited and where, if they enter, they actually may be physically threatened.  Such no-go zones, where even non-Muslim community workers are unwelcome, exist throughout Europe today.  Remarkably, Muslim movements are never restricted; they venture freely anywhere in the host country. 
 
As Solomon and Maqdisi point out, the Hijra is a comprehensive and direct political attempt to undermine the culture and values of the host country and replace them with Islam and shari'ah.  It is an insidious migration seeking transformation of the culture, behaviors, customs, rules and laws of a host society to spread Islam and establish an Islamic state.  The stages of the Hijra are very much evident in varying degrees in all Western societies today.  Ironically, our open democratic societies with constitutionally mandated freedoms of speech, religion and assembly have facilitated this march toward the very demise of our way of life. 

"Modern Day Trojan Horse" should be required reading for all citizens of Western democracies who urgently need to understand the Hijra and the threat it represents.  The book sounds the alarm for the cautious evaluation of what may appear to be innocent religious practice in our midst but has sinister motives to transform our societies forever.

 

POST SCRIPTUM:

IT IS NOT SCI-FI!

ISLAMIC WORLD WAR. Let's look at the facts:

Islam against the :
- Catholics in the Philippines
- Christians in Indonesia
- Buddhists in Thailand
- Australian infidel tourists in Hindu Bali (blown up twice)
- Hindus & Sikhs in India
- Zoroastrians & Bahai in Iran (nearly exterminated)
- Buddhists in Afghanistan (exterminated)
- Chaldean Christians in Iraq (being systematically exterminated)
- Jews in Israel
- Coptic Christians in Egypt
- animists & Christians in the Sudan
- all infidels in Somalia
- infidels in Kenya
- embassies in Kenya & Tanzania
- Christians in Zanzibar
- Christians in Nigeria
- athiests in Europe
- native French in Paris
- Jews in France (read the sickening story of Ilam Halimi)
- train commuters in Spain
- tube commuters in London
- native Swedes in Malmo
- native Dutch in Amsterdam
- Dutch politicians like Ayaan Hirsi Ali & Geert Wilders (death fatwa)
- Dutch cartoonists
- novelists like Salman Rushdie (death fatwa)
- journalists like Daniel Pearl (decapitated)
- office workers in New York (twice)
- airline passengers everywhere
- Olympic athletes in Munich
- wheelchair bound retirees on cruise ships
- merchant ships off the horn of Africa
- Jewish centers in Mumbai, Argentina, Venezuela, Seattle & Toronto
- American infidels in N. Carolina (SUV Jihadist & American convert Jihadists)
- the U.N. Universal Declaration of Human Rights (they adopted the Cairo Declaration of Human Rights in Islam)
- S. Korean tourists in Yemen (blown up)
- S. Korean Kim Sun-Il (beheaded)
- Polish engineer Piotr Stanczyk (beheaded - he refused to convert to Islam)
- Aid worker Nick Berg (decapitated)
- engineer Paul Johnson (head cut off while still alive)
- women (acid attacks & "honor" killings)
- homosexuals (lynched from cranes in Iran)
- cinematographers like Theo VanGogh (viciously & savagely murdered on the streeets of Amsterdam in broad daylight by a guy named Mohammed)

And on, and on, and on......it is Islam against anything and everyone non-Islamic

 

Prev: Z ČASŮ BIG BENGU 2
Next: JE TO UŽ 5 LET

JE TO UŽ 5 LET

18.08.2009 15:13

 

Dne 15. srpna roku 2004  byla ve městě Neka v Íránu  odsouzena a popravena šestnáctiletá dívka Atefah Rajabi Sahaaleh, kterou muži opakovaně znásilňovali po celou řadu let, za „zločiny proti čistotě“. Byla usmrcena metodou pomalého, bolestivého věšení na veřejném prostranství.

 

Prev: WAKE UP BEFORE IT´S TOO LATE
Next: DVA BLOGY

DVA BLOGY

20.08.2009 15:15

Tohle je vlastně taková jednoduchá hádanka. Představím vám dva blogy. Nebudu zase o nich tak moc kecat. Svůj názor byste si měli udělat sami, protože z každý z těch blogů představím pomocí loga, screenshotu a krátkého citátu. Váš úkol je jednoduchý, pokusit se přiřadit ke každému z blogů jeho charakteristiku. Protože blogy budou dva, charakteristiky budou taky dvě. Takže který z blogů je z hlediska multikulturního pohledu uplatňovaného v EU...?

A)

- tzv. klaďas = ten dobrý,

- schválený, povolený a oslavovaný našimi zákonodárci

- podporovaný penězi z EU.

B)

- tzv. záporák = ten špatný,

- zakazovaný a pronásledovaný v řadě zemí Evropy,

- neustále čelící žalobám a placeným útokům

- z důvodu vznesených žalob a zákazů donucený ke stěhování ze státu do státu.

 

1.

__________________________

 

SCREENSHOT:

                                                                                                 ..

CITACE:

Chtěli bychom vysvětlit, že zveřejňujeme pouze ta alba, která byla vyřazena z firemních katalogů a není možné je koupit ani v kamennném ani v internetovém obchodě. Jediná cesta, jak se k nim dostat je zakoupení bazarového CD/LP.

Za prvních 21 měsíců existence Lost In Tyme jsme obdrželi 50 e-mailů a komentářů od samotných umělců, kteří nám děkují za zveřejnění své hudby. Někdy v brzké době tato poděkování zveřejníme, tedy ta z nich, které se nám podaří zachránit. Mnoho jich totiž bylo ztraceno při zničení původního blogu

 Lost In Time.

 

2.

___________________________

                                                                                                              ..

SCREENSHOT:

 

CITACE:

Je hudba v islámu zakázána?

Názor čtyř imámů je, že všechny

hudební nástroje jsou harám. Bylo zaznamenáno v Sahíh al-Buchárí a jinde, že Prorok pravil: „V mé ummě budou dozajista lidé, kterí se nezřeknou ziná, hedvábí, alkohol a hudební nástroje” a pravil, že takoví se změní v opice a prasata…

Závěr:

Možná, že toto  záverečné shrnutí objasní pro čtenáre upřímné a spravedlivé mysli, že názor, že hudba je povolena, nemá žádné opodstatnění. Neexistují dva názory na tuto

záležitost. Takže musíme poradit co nejlepším způsobem, a potom to vzít krok za krokem a odmítnout hudbu, jsme-li toho schopni. Neměli bychom se nechat oklamat lidskou slávou v dnešní době, v níž se lidé opravdově oddaní islámu stali cizinci. Ten, kdo říká, že zpívání a hudební nástroje jsou povoleny jednoduše podporuje rozmary

dnešních lidí...

 

Post Schruptum: správné řešení je A2, B1!!!

To ale znamená, že zhruba miliarda lidí na naší planetě má geniálně jednoduché řešení ohledně hudby a jejího nelegálního stahování. Všechny spory se rychle a jednoduše ukončí tím, že žádná hudba nebude.

 

Prev: JE TO UŽ 5 LET
Next: NEORTODOXNÍ PANÍ

NEORTODOXNÍ PANÍ

30.08.2009 15:19

 

Dr. Rauni-Leena Luukanen Kilde,

doctor, diplomat and former health minister in Lapland,

Born  Finland

Rauni-Leena Luukanen-Kilde (born 1939) was the provincial medical officer of the Finnish Lapland Province with a doctorate in medicine from 1975 until a car accident in 1986, which took away her ability to continue her work and career...

(From Wikipedia, the free encyclopedia)

 

Osobně jsem se s touto paní nikdy nesetkal. Ale párkrát jsem o ní četl. Vzhledem k paranoidní absurdnosti článků a tvrzení, se kterými byla dávána do souvislosti, jsem ji ale nebral moc vážně, naopak spíš jsem si říkal, proč je taková mela kolem někoho tak výstředního. No řekněte sami, dá se brát vážně někdo, kdo tvrdí že ..... (například)

____________________________________________________

! němečtí nacisté jako první navštívili Měsíc a zanechali tam základnu označenou svastikami...

! americká armáda už dávno obsadila Mars, takže reportáže o sondách na povrchu Marsu jsou mystifikační a mají skutečný stav zakrýt...

! každému obyvateli vyspělých zemí je brzy po narození do hlavy voperován mikročip velikosti rýžového zrna, který slouží k monitorování pohybu každé osoby a také ke kontrole a k ovlivňování mozkové aktivity každého člověka...

! jednání a myšlení každého jednotlivého obyvatele vyspělých zemí může  být manipulováno tajnými tajnými vojenskými zbraněmi a zařízeními = dochází k „zombifikaci”obyvatel USA a Evropy, smutným důkazem tohoho stavu jsou masakry v amerických, německých a finských školách, při kterých student postřílí své kamarády a učitele...

! nejméně třikrát jí zachránili život mimozemšťané a opakovaně se s nimi fyzicky setkala....

________________________________________________

Z uvedeného je asi pochopitelné, že jsem se nad krátkými zprávami o jejích názorech nalezenými na internetu měl tendenci spíše chechtat. Jenže letos si někdo dal práci a vystavil na internetu překlady jejích vystoupení na konferencích a při různých interview. Když jsem to začal číst, zdánlivě se mi potvrzovalo to, co jsem si o ní dřív myslel.

JENŽE...

 

Julius: Připomínám slova ředitele výzkumu CIA z r. 1972: Kontrola mysli znamená ovládání každé myšlenky, každé emoce, chování atd. elektrickou stimulací mozku. Takže je to už 40 let staré. Mobily dělají elektrickou stimulaci mozku. A zdá se mi, že se to v posledních dvou letech urychluje, lidé jsou čím dál tím šílenější. Jako by normální poznávací funkce už nefungovaly, je mnoho omylů ve všem. Jako by lidé byli ve všem vykolejení, narůstá počet lidí s Alzheimerovou nemocí.

Rauni: Ano, je to tak, křivka Alzheimera strmě narůstá, a to u mladých lidí do 30 let. Dřív, před 20 lety, to bylo neslýchané. A jaký je důvod? Mobilní telefony, protože mladí lidé je užívají. Slyšela jsem o jednom Švédovi, který v práci mluvil 5 hodin denně do mobilu, protože to bylo jeho zaměstnání. Oslepl a ohluchl. Ale samozřejmě oficiálně se to stále popírá. Zapírání, zapírání. Ne, nic se neděje, my provádíme výzkum, po 10 let, ne, nic. V budoucnosti se stane totéž jako s tabákem. Dřív se říkalo, že tabák nezpůsobuje rakovinu, tabákový průmysl to stále popíral, a teď to musí připustit. Museli zaplatit nějaké kompenzace, a co udělali? Dávají teď nálepku ve smyslu, že kouření může způsobit zdravotní problémy. Stejně to udělají s mobily. Jenom na ně dají nálepku, že mohou způsobit zdravotní problémy. A když je přesto budete používat, a mnoho lidí bude, zejména na západě, pak nemají žádnou odpovědnost, nemusí vám platit, když dostanete nádor na mozku, nebo Alzheimera, a když se sníží vaše inteligence. A to se právě děje. V současnosti máme znepokojujícím způsobem co dělat s mnoha zombies, které vůbec nemyslí. Vidím kolem sebe mladé lidi, děti svých známých, které pořád jenom mluví do telefonu. Vůbec nic si nepamatují, pořád říkají, ach, já jsem zapomněl, já jsem zapomněl…Jedna dívka řídila auto, pila kávu a mluvila do telefonu, to vše současně! To je šílené. Ale oni si nemyslí, že je to šílené, pro ně je to OK. Budoucnost už není, co bývala.

Julius: Taky vidím, že mládež vůbec nemyslí. Když si přijdou něco koupit do obchodu, dívají se nechápavě, jako by nikdo nebyl doma, chce se mi zaklepat jim na čelo, je tam někdo? Je to smutné. A když se podíváte, jak se lidé oblékají, i v tom vypadají jako zombies, kalhoty pořád dole … něco se změnilo. A mladé ženy nebo dívky … za posledních 10 let se něco změnilo v jejich očích. Jako by pořád něco chtěly, sex nebo co, a všechno je tak fyzické …dívky jsou tak vyzývavé, i dvanácti nebo čtrnáctileté. Kam se poděla hrdost, etika? Všechno se vystavuje. Dřív se muselo odkrývat, a teď se všechno nabízí.

...

Julius: I mobilní telefony prý byly vyvinuty jako vojenský systém, a přidali tam jenom vyzváněcí tóny a mikymause a tak, a pro lidi je to velmi přitažlivé jako hračka a zcela tomu propadnou. Když to byl původně vojenský systém, co to asi dělá s mým mozkem?

Rauni: Není to nic jiného než zbraň. Nejhorší je, že mnoho rodičů je dává svým dětem. Že prý musí vědět, co dělá dítě po škole... Před dvaceti lety jsme všichni žili, aniž jsme věděli, co dělá dítě po škole... Je to zbraň, která zabíjí. Například v Čečensku generál Dudajev, když mluvil do mobilního telefonu, jeho mozkové vlny byly prostě spáleny. Oni prostě zvětší dvacettisíckrát příkon a spálí vás. Americká organizace pro potraviny a léky má údaj, že jeden telefonní hovor zatíží váš mozek tak, že trvá týden, než se vzpamatuje. Nikdy byste neměli mluvit déle než dvě minuty, pak byste měli přendat mobil na druhou stranu, protože mozkové nádory, jejichž epidemie přijde do dvaceti let, jsou způsobeny mikrovlnami a jsou vždycky na té straně, kde telefonujete. Jestli milujete své děti, nikdy jim nedávejte mobil dříve než v osmnácti. Protože jejich mozek a nervový systém nejsou vyvinuté, dokud nejsou dospělé. Rodiče jsou naprosto nevědomí a říkají si: kdyby to bylo nebezpečné, nebylo by to po celém světě. A dokonce ani WHO nepřipouští fakta. Pokládám to za velmi pobuřující pro všechny zdravotníky.

Julius: Je to nebezpečné pro zdraví, ale zabíjí to i naše vědomí a hlubší vztahy mezi lidmi, a zdá se, že to perfektně funguje, lidé se už na nic ani neptají. Když jim řeknete, že to poškozuje jejich děti, lidé ještě brání průmysl. Takže lidé brání tu technologii, a ne svoje vlastní zdraví.

Rauni: Neřekla bych, že to zabilo vědomí, ale že ho to úplně potlačilo. Oni chtějí mít ve světě jenom samé zombie. Bohužel máme nemorální světovou elitu, která vše řídí. A naše vlády, ať je to americká nebo finská nebo jakákoli, do toho nemají co mluvit. Jsou jen loutkami tajné vlády, která řídí svět. Ta se chce zbavit dvou třetin světové populace, zejména střední třídy, protože ta umí číst a psát a mohou myslet, než se z nich stanou zombie. Oni chtějí pracující třídu otroků a sebe. Říkají, že je to proto, že na této planetě je příliš mnoho lidí a ta to nemůže unést...

 

Možnost přečíst si nejen krátkou informační poznámku, ale celý text jejího vystoupení i s vedlejšími liniemi a souvisejícími myšlenkami můj postoj změnila. Začal jsem totiž o svém názoru/předsudku znovu přemýšlet. Přece jen, byla lékařkou, diplomatkou i vysokou státní úřednicí.  A to vše ne u nás, ale ve Skandinávii, kde takto zodpovědné posty a funkce nejsou svěřovány jen idiotům. Postupně ve mně začal hlodat červík pochybnosti. No tak všechno, co říká a píše nejsou vždycky jen nesmysly... říká mi teď docela často ten červ pochybovač. V duchu jsem mu (a jí) už víckrát musel dát za pravdu. A teď když chci  to, co ta žena říká, zapomenout s tím, že je to úplný nesmysl, mám před sebou docela vážné dilema:

Poznání pravdy  je jako pohyb v krajině zahalené velmi hustou mlhou.  Někdy se mohou její chuchvalce lokálně protrhnout  a v kratičkém projasnění mohu identifikovat některé jednotlivé skutečnosti a pochopit nebo odvodit z nich nějaký závěr, ale k absolutnímu prozření a pochopení nikdy nedojde, protože krajina z mlhy nikdy nevystoupí úplně a já uvidím vždy jen nahodilý a naprosto nicotný zlomek reality.

 

Takže co když Rauni-Leena Luukanen Kilde říká to, co říká, z toho důvodu, že se jí nějakým záhadným způsobem podařilo uvidět podstatně větší část ...krajiny, než jakou jsem kdy viděl já....


  

 

Prev: DVA BLOGY
Next: AGAIN AND ...

AGAIN AND ...

31.08.2009 15:26
Once upon a time not so very long ago
There wasn't such a thing as
a rock'n´roll-show.
You had to sit at home and
listen to the radio.
Then came a man with a rockin' guitar
Found himself a beat and he
played it near and far.
Everybody danced and sang and
let the good times roll.
 
again and again
 
 
Why don't you do it -
Why don't you do it again.
Again and again and again...
Travelled round the world in
a rock and roll band
He stood like a giant with a
guitar in his hand.
Everybody danced and sang and
let the good times roll.
 
Nobody cared about the clothes he would wear -
Nobody cared about the colour of his hair.
Everybody came to see and let
the good times roll.
 
Again and again
...
Now we've got the rhythm in us
now we've got the rock -
Time didn't matter
never living by the clock.
Everybody came to hear him
play his rock and roll.
Then came a line when the music didn't rhyme.
He couldn't find a rhythm
'cos he couldn't find the time
But still the people came to listen
to the good times roll.
Again and again
 
 
Takže je možný, že někdo kroutí hlavou nad tím,
co ten text znamená a proč tu vlastně je.
No, mám prostě rád ten styl,
boogie je dnes už téměř neslýchaná slast.
Taky text mi je hodně blízký.
Je o věcech, který jsou nesmrtelný,
přestože o nich v televizi a rádiu
vlastně stejně jako za totáče říkají,
že už dávno umřely.
Snad jen s tím rozdílem,
že kdysi to bylo na pokyn pánů v oblecích,
kteří si říkali politici,
a dnes je to na pokyn pánů v oblecích,
kteří si říkají obchodníci.
Ale ať jedni nebo druzí říkali
a říkají cokoliv, hard rock je pořád tady
a co víc, je jasné, že nezemře nikdy,
prostě tu bude pořád, vždy se objeví znova a znova,
Again and again
 
 
No a taky to ale znamená,
že zítra a pak každý další den
jdu ZASE do práce.....
:-)
 
 klik klik Again and againklik klik 

 

Prev: NEORTODOXNÍ PANÍ
Next: Zpráva z JAR

ZPRÁVA Z JAR

12.09.2009 15:29

DURBAN:

Jednu hodinu a osm minut trvala holubovi jménem Winston 80 kilometrů dlouhá cesta ze sídla firmy Unlimited IT ve městě Pietermaritzburg do pobřežního Durbanu. Holub měl na noze miniaturní datovou kartu o kapacitě 4GB.Internetový přenos přes ADSL, který začal ve stejném okamžiku, trval včetně stahování dat do cílového počítače dvě hodiny, šest minut a 57 sekund. Jedenáctiměsíční holub k vítězství nepotřeboval žádnou zvláštní stravu natož pomoc biotechnologií nebo genových manipulací.

 

 

post scriptum: Jo jo, tam u počítačů rozhodně zbytečně netvrdnou. Vezmou holuba a už to jen letí...

Prev: AGAIN AND ...
Next: ŽENY, PRO KTERÉ SE UMÍRÁ

ŽENY, PRO KTERÉ SE UMÍRÁ

17.09.2009 15:33

                                                                                                                  ..

I uttered some indifferent compliment: but my whole soul was absorbed by her air, her voice, her manner; and I had scarcely recovered myself when she ran into her room to fetch her gloves and fan.
Řekl jsem jí bezvýznamnou poklonu, ale má duše se ocitla zcela v zajetí  její krásy, jejího hlasu a osobního kouzla. Sotva jsem se dokázal vzpamatovat, když si odběhla do svého pokoje pro rukavice a vějíř.

 

Jo pro někoho možná naprosto bezvýznamná zpráva, ale já jsem opravdu rád, že Domain vydali své nové album "The Chronicles of Love, Hate and Sorrow"  Už od studentských let mi totiž vrtalo hlavou, jak je možné, že metalové kapely opomíjejí Goethův romantický klenot.

Nenacházel jsem prostě dlouho nikoho metalového, kdo by se do něčeho takového pustil a rozhodl se stejně jako mladý Werther rázně  zabušit na metalovou bránu smrti, až letos. Trpělivost se mi vyplatila. Nakonec se totiž někdo opravdu našel. Někdo celkem sympatický a z mého úhlu pohledu vlastně i milovaný.
Ale to zřejmě může pochopit jen někdo, kdo pamatuje zlatá osmdesátá léta. Sladké "Utrpení" ve speedmetalové verzi je tedy na světě a já dohlédnu na to, abych se s ním netěšil jen já sám, ale abych svou radost sdílel i se svými studenty, ostatně velká díla romantiků jsou mé oblíbené téma.
See, Charlotte, I do not shudder to take the cold and fatal cup, from
which I shall drink the draught of death. Your hand presents it to me,
and I do not tremble. All, all is now concluded: the wishes and the
hopes of my existence are fulfilled. With cold, unflinching hand I knock
at the brazen portals of Death.
-
Zde, Lotto! Bez hrůzy se chápu mrazivého děsivého kalichu, z něhož jsem odhodlán vypíti smrtelné opojení! Podala jsi mi jej a já neváhám! Vše, vše: Tak jsou splněny všechny tužby i naděje mého života. Tak Chadně, Tak rázně zabušit na kovovou bránu smrti:
 

THE CHRONICLES OF LOVE, HATE AND SORROW

 
9.
The Last Dance
 
ALBERT:
"Oh, listen to me, he's a gorgeous man
I prefer his presence whenever I can!
Well educated and so good at words
he's stumbling into our lives
but (now) he's getting on my nerves!"
 
WERTHER:
This is the time to move    /a step further now
Mostly we used to do       /what's in our minds
Often we chose another written line
To find the way we should follow
This is the time to move            /a step further now
Mostly we're used to proof        /what's in our minds
Sometimes we try to use a spoken pain
It's called Sorrow
What is the end if life is without her
Does she pretend (that) this is the right turn?
A meaning condemned (the) bright lights above her
She does command our last dance (my last breath)
 
 
 
CHARLOTTE:
"I follow all these words you said
I know my dear, he's a pain in the neck!"
"While I quietly was thinking to myself
Somehow I need him
But I don´t have to break these chains!"
 
 
WERTHER:
This is the time to move    /a step further now
Mostly we used to do       /what's in our minds
Often we chose another written line
To find the way we should follow
This is the time to move            /a step further now
Mostly we're used to proof        /what's in our minds
Sometimes we try to use a spoken pain
It's called Sorrow
What is the end if life is without her
Does she pretend (that) this is the right turn?
A meaning condemned (the) bright lights above her
She does command our last dance (my last breath)
I can see it in their faces
I can hear them talk
I know I have no more choices
because her love is not for free
Just before I fall in disgrace
I turn my back forevermore
Sometimes we try to use a spoken pain
It's called Sorrow
What is the end if life is without her
Does she pretend (that) this is the right turn?
A meaning condemned (the) bright lights above her
She does command our last dance (my last breath)
.
 
10.
 
12 o' Clock
WERTHER:
A final decision: "I want to die!" -
"Charlotte I can't conceal; No more lies!"
One of three has to go and this part should be mine
Existence has no sense 'cause your love can't be mine!
I was told to keep off my hands
But life still feet the flame of love and hate
I was told to keep my feet on the ground
Now I'm stumbling around
You've shown me what I am:
I'm not that ugly man!
.
CHORUS:
These are my final steps, these are my final words
Nothing remains the same coz' no one is left to blame
I show you my final steps, I tell you my final words
You won't see this pain of man, you won't see my face again!
A gun is loaded and I'm sitting on my chair
My heart is aching now, what's happening there?
Is there a peaceful place, Eden or hell?
Will there be remembrance or someone else to tell?
I was told to keep off these hands
but God still feed the flame of sorrow and pain
I was told to push the gun onto my head
Lightening strikes, am I dead?
Now from far away
Charlotte called my name?
.
CHORUS:
These are my final steps, these are my final words
Nothing remains the same coz' no one is left to blame
I show you my final steps, I tell you my final words
You won't see this pain of man, you won't see my face again!
 

                                                                                                      ..

Prev: Zpráva z JAR
Next: THERE WAS A MIRACLE..
.

Z DISKUSE VE SPARKU

18.10.2009 15:51

 

Já toho prostě nenechám a ve svém svatém boji za speed metal budu pokračovat třeba proti všem a do skonání věků...
 
Je mi velmi sympatický  "heroický boj", který na diskusním foru Sparku vede člověk ukrytý pod nickem GNT
(-: viz Melodici versus celý svět  :-)
A navíc v některých jeho příspěvcích se ukrývají opravdu rozumné myšlenky. Třeba tahle věta z jednoho jeho komentu .... myslím, že to platí i opačně, tzn. že přiznivci deathu a blacku nemají čas naposlouchat melodičtější žánry, což někdy vede k zjednodušujícím odsudkům...
je jedna z docela zásadních myšlenek. Vzhledem k záplavě průmyslově vyráběného hipoveho, hopoveho, rapoveho a jineho syntetického shitu, který zahlcuje vysilaci prostor radii i televizí, já sám taky dost dobre nechápu "dehonestaci" melodických rockových a metalových žánrů. Naprosto absurdní mi potom připadá skutečnost, že jejím zdrojem jsou lidé, kteří sami poslouchají metal, ovšem jen ten „svůj“....... :-(
Přestože to není uplně přesně totéž, o čem GNT píše, napadla mě v téhle souvislosti docela (snad) zajímavá  paralela s MEGADETH, takže by k tomu mohl něco říct  Dave Mustaine:
---
"Oficiálně jsem TENKRÁT  kapely jako Poison, White Lion nebo Bon Jovi nenáviděl.."
---
V tom citátu je opravdu podstatné slovíčko TENKRÁT, poslední dobou už evidentně Dave nevidí svět a rockovou hudbu tak úplně černobíle. Kamarádi a spoluhráči nemusí být „jen“ ranaři.
Viz sestava Megadeth -
Dave Mustaine - Vocals, Guitars(Metallica, MD.45, Panic)
Chris Broderick - Guitars  (Ballistic, Nevermore, Jag Panzer)
James Lomenzo - Bass (White Lion, Zakk Wylde, Black Label Society, Pride & Glory, Rondinelli, Ozzy Osbourne)
Shawn Drover - Drums  (Eidolon)
 
 

Docela mě štve absurdnost podobných sporů a útoky vedené proti melodickým rockovým a metalovým žánrům, včetně povýšené stupidity argumentů typu  „existuje hromada mizerných deathmetalových kapel, ale skoro žádná z nich nehraje tak dětinsky jako v případě speeďáren.... i nejpříšernější death bude vždy znít seriozněji.“. Chápu,  že   rétoriku podobného typu používala např.  MTV, když se snažila protlačit Nirvanu a další grunge „objevy“ na vyšší pozici v žebříčcích, ale číst podobné věci na vlastní oči v diskusním foru oblíbeného rockového a metalového časopisu, kde by člověk čekal spíš spřízněné duše a pochopení... tak to je děsivé.
 
POST SCRIPTUM:
Mám takovou, zřejmě opodstatněnou, obavu, že rockeři mladších ročníků zapomínají na nejen metalový odkaz pana Jiřího Brdečky.

 

Prev: THE MISSION, THAT NEVER ENDS
Next: JSEM VZTEKLÝ A HÁDAVÝ PARCHANT (zas a znova, část II.)

JSEM VZTEKLÝ A HÁDAVÝ PARCHANT (zas a znova, část II.)

19.10.2009 15:55

 

Black Emperor

   19.10.09 06:46

TO>Kamil 

Píšeš o hodnocení hiphopu, rapu a metalu. Jenže pokud si pamatuji, tak nikdo tady neháže tyto žánry do jednoho pytle. Když budu hodnotit deset limuzín a napíšu, že jedna je opravdu špatná, tak to neznamená, že je stejně špatná, jako auto z nejnižší třídy. Je špatná mezi srovnatelnými modely, ale třeba 100x lepší, než nejlepší auto z nejnižší třídy. Prostě hodnotím v rámci žánru. A metal je pro mě mezi žánry někde úplně jinde, než mainstream, rap, atd.

 

Jo, jo, jo, takhle poskládat žánry a nežánry vedle sebe a porovnávat je, tak to by opravdu byl nesmysl, ale ja jsem to myslel trochu jinak.  Ten  syntetický většinou počítačově vyrobený shit jsem uvedl z určitého důvodu. Mám totiž na mysli to, že mi připadá naprosto

nesmyslné útočit na melodické kapely a je jedno, jestli hardrockové, „true“ metalové nebo speedové.

Jak kdysi v osmdesátých letech predpověděl D. Coverdale, je dnes jakýkoliv hardrock nebo metal vlastně alternativní muzikou. Doba, kdy se  Motley Crue, Dokken, Mr. Big, Poison, Twisted Sister, Van Halen, White Lion případně teda Helloween, Gamma Ray, Running Wild,  Hammerfall... a mnohé další rockové a metalové skupiny  staly objektem zájmu médií a také dalo by se říct „širší“ posluchačské pozornosti, je dávno pryč. Takže pokud by se kdy dal nějaký zásadní rozdíl  mezi melodickými rockovými a metalovými žánry na jedné straně a extremnějšími metalovými žánry na druhé straně v něčem najít, pak to bylo tehdy v tom, že universálnější (pro někoho možná zdánlivě jednodušší)  sdělení melodiků mělo tehdy nakročeno do mainstreamu. Je ovšem absurdní si myslet, že se tím nějakým záhadným způsobem melodické rockové a metalové žánry poskvrnily a je třeba už na ně na věky  pohlížet jako na někoho, kdo se kvůli „mamonu“ zaprodal a obětoval kvalitu a poctivost své hudby – tzn. nahlížet na ně, mluvit a psát o nich s despektem, někdy dokonce povýšeně – viz třeba tady uvedené tvrzení „existuje hromada mizerných deathmetalových kapel, ale skoro žádná z nich nehraje tak dětinsky jako v případě speeďáren.... i nejpříšernější death bude vždy znít seriozněji.“ Dnes jsou rockeři i metalisté  médii odstrčeni a zapomenuti  téměř všichni stejně bez ohledu na to, do kterého žánru patří. Možná je to v něčem dobře, protože se vše v podstatě vrátilo do pro rockery přirozeného stavu – jak já říkám do doby před MTV. Rockové a metalové bandy se živí, jak se dá, přitom koncertují a většinu CD a merchandisingu prodávají přímo při koncertech.  Proto musí nahrávat a hrát takové věci, aby se  neomrzely po  prvním-třetím poslechu, aby se v nich dalo nacházet stále něco nového – povzbuzujícího, vzrušujícího....... (doplň, jak libo), neboť v jiném případě by se mohlo stát, že fanoušci příště na koncert nepřijdou. A to se už v podstatě od devadesátých let týká rocku a metalu obecně, bez ohledu na to, jestli jde melodické nebo extrémní žánry.  Jak jsem chtěl ukázat na příkladu Megadeth a Dave Mustaina, je mnoho lidí, kteří si to už uvědomili a přiznávají, že jejich na odiv dávaná „žánrová ortodoxie“ byla nesmyslná (“Potají jsem ale alespoň některé muzikanty bral jako hodně nadané.“).

Na druhou stranu v našich poměrech

podobné prozření v žádném případě nepozoruji, zvlášť mezi kritiky a publicisty. A tak jsem se ve Sparku, Rock Reportu, Big Bengu a v dalších periodicích na netu v průběhu let mohl dočíst opravdová moudra o tom, jak Deep Purple do omrzení pidlikají, jak ZZ Top hrají stále jedno a totéž, jak jsou Europe sterilní, jak legrační jsou popůvky Mr. Big,  jak ACDC už nemají, co říci, jak Hardcore Superstar neumí udělat opravdovou show, jak Stratovarius hraje odnikud nikam, jak ubohé je 3. album Falconer.... arggghhhh. Abych uvedl aspoň pár příkladů, které si vybavuji a které mi i po nějaké době připadají smutně komické, protože čím více času od jejich napsání uplynulo a čím vícekrát jsem recenzované album/livezáznam během let slyšel,  tím více je podjatost a pomýlenost  těch vyjádření zřejmá.

 

POST SCRIPTUM:

Tak takhle vypadá

NESMRTELNOST

I AM JUST A THIEF

25.10.2009 16:19

 

Tak tohle je vlastně důkaz,

že Bůh si pohlídal, aby se kapela,

která HO oslavuje v každé své písničce,

mohla vrátit hned po odeznění

 grunge !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 . STRYPER IS BACK! . 

...

A já se raduji a jsem šťastný, protože spolu s nimi  na albu hraje i Tom  Scholz.

 

POST SCRIPTUM:
A taky si škodolibě v duchu říkám, že jsem zvědavý na to,
jestli se najde grunge nebo neopunková kapela, která se
s podobně vřelým přijetím jakého se dostalo STRYPERU setká za 25 let.

 

I COULD NOT BELIEVE

01.11.2009 16:24

 

PINK FLOYD REVIVAL

No díky reklamě vím, že něco takového existuje.
Sice jsem na tím trochu kroutil hlavou, ale na druhou stranu 
australské skupiny jsou mi sympatické, takže i australský revival
   PINK FLOYD   může mít cosi do sebe.
________________________________________________
Pak jsem ale zjistil, že o něco podobného se pokusili kdysi glam metaloví mazlíčci
CRYSTAL ROXX
A docela mi to vyrazilo dech. Vzhledem k tomu, že jde o muzikanty z kritiky asi nejvíce a nejčastěji poplivaného metalového žánru, je zřejmé, že si vyrazili  úplně jiným směrem a přesto skvěle! ! !
No mrkněte a poslechněte:
http://www.youtube.com/watch?v=9eRx4dfzuJM
http://www.youtube.com/watch?v=0hWZPqMAexE
http://www.youtube.com/watch?v=R8cPtwudKCY
http://www.youtube.com/watch?v=YzOnY98RY-M
POST SCRIPTUM:,
aLe jinak je docela  šilený, že někdo rezignuje na vlastni úžasný nahrávky z přelomu osmdesátých a devadesátých let a bavi se hranim coverů:-( Na druhou stranu není  nutné zoufat, protože glam  opřen o koncerty si spokojeně existuje navzdory už skoro dvacet let trvajícímu bojkotu vydavatelských společností. 

 

ROCK WILL NEVER DIE! Jsem vzteklý a hádavý parchant, část III

05.11.2009 16:29
GNT
05.11.09 13:25
Underground atp. :

"Právě, že média (vizuální) hlavně melodické grupy naprosto ignorují a já to nemohu pochopit, kde je chyba, poučte neznalého? Zapnu-li běžné rádio, line se na mě samé kníkání, recitování, mumlání, omílání někalika slov do zblbnutí, opravdová melodie veskrze žádná..."


O rádiu a televizi asi v souvislosti s hledáním hudební kvality nebo jakýchkoliv hudebních vývojových souvislostí nemá smyslu mluvit. Klíčovým faktorem jsou tady rozhodnutí jejich majitelů. Na konci osmdesátých let došlo v MTV a také v řadě rádií a major labels v Americe k manažerskému rozhodnutí orientovat se na černošské a latino posluchače. Klesající procento bělošského obyvatelstva (tzn. především teenagerů ) v USA je opravňovalo k předpokladu, že černý disco sound, rap a podobné zrůdnosti jim jednoduše vydělají více peněz. Druhý asi neméně důležitý vliv ale měla i „zákonitá nutnost“ inovace, podle které je prostě třeba stále inovovat a nabízet „nové zboží“. Takže čas, kdy pozornost médií byla upřena na melodický rock a metal už je prostě jednoduše pryč. To, co jsem napsal jde doložit třeba na tom, jak se vyvíjela struktura vysílání např. MTV. Na tom je dobře vidět, jak se od počátku devadesátých let zmenšuje délka trvání a častost rotace oblíbených metalových pořadů nebo jak jsou přesouvány z pryč z „prime time“. Rozhodně to nebylo tím, že lidé, kteří měli melodický hardrock a metal rádi, najednou ze dne na den přestali své „relace“ na MTV sledovat. Je z toho poměrně jednoduše zřejmé, že důvodem těch změn je něco jiného – snaha orientací na početně větší okruh posluchačů než je bílé publikum vydělat více peněz.
Nutnost inovace tzn. nutnost skácet staré idoly (protože jejich alba už si všichni koupili) a nahradit je novými je taky dobře vysledovatelná. Schválně si zkuste s odstupem času poslechnout třeba Greenday nebo Nirvanu nebo cokoliv dalšího z neopunku nebo grunge a pokud máte tu možnost podívejte se na dobové recenze slintající blahem nad !hudební! revolucí. Jo jsou to někdy dobré písničky, ale hudební revoluce? Přestali opravdu všichni lidé po vydání Nevermind v Americe chodit na koncery Kiss nebo Bon Jovi, nebo v Evropě např. Helloween a Hammerfall??? Jsou grungeová a neopunková alba po stránce instrumentální opravdu revoluční tedy přinášející opravdu zásadní změny ve způsobu hry nebo komponování??? Myslím, že ne - např. Nirvana a rotace Smells like teen spirit na MTV. Skončila rotace, spadly prodeje, zmenšil se počet i návštěvnost koncertů (viz porovnání prodejů jejich první a třetí desky s prostředním albem Nevermind). Také teze o nezadržitelné živelnosti nástupu neopunku a grunge dostává docela zabrat, když si člověk uvědomí že spoustě tradičních metalových amerických skupin se tehdy stala docela šílená věc. Připravovaná, nebo dokonce již k vydání připravená alba jištěná smlouvou s firmou byla tzv. "hozena do stoupy". Často dokonce takovým způsobem, že došlo nejen k tomu, že byla zehodnocena práce mnoha lidí, ale labely vlastnily vydavatelská práva k nahrávkám a znemožnily autorům a hudebníkům vydat je na vlastní náklady nebo u jakékoliv malé nezávislé firmy!

Vždycky jsem si říkal, že v Evropě se nic takového přece nemůže stát. Že rocková a metalová hudba nezmizí z rádií a televize, protože máme zkušenost z totality, která u nás podobnou mediální manipulaci, jakou předvedla MTV, ztíží nebo znemožní, ale ouha, spletl jsem se. 
Přesto stačí projít většinu letních festů nebo vesnické páteční a sobotní zábavy a podívat se, co se tam hraje. Za to jsem vesnici vděčný, rock neumírá. Je věčný. A třeba se jednou objeví nový Alan Freed, který i za cenu zničení kariéry a vlastní existence bude hrát melodický rock a metal ve svém vysílání navzdory nařízenému playlistu:-)

 

Prev: I COULD NOT BELIEVE
Next: LONG LIVE GLAM!

LONG LIVE GLAM!

08.11.2009 16:34

 

29.10.2009 Právo - Jaroslav Špulák - Kultura - str. 08
„Již šestatřicet let táhnou newyorští Kiss svou rozvrzanou káru světem. V 70. letech si jejich pomalovaných obličejů a načančaných písniček padnoucích do tepu doby svět všiml a byl jim dobrým fanouškem.
O dvacet let později sláva pohasla, nicméně každá nová nahrávka těchto věrných rock’n’rollových slouhů je středem pozornosti. Ne už pro svůj přínos, pouze pro zajímavost.“
"Kiss vždy hlásali, že přinášejí zábavu. V rock’n’rollu, k němuž se bytostně hlásí, je to pozitivní dar. Problém však nastane, když je takových prezentů přespříliš a nejsou ani za mák vzrušující. Byť od nich nelze po tolika letech existence čekat cokoli novátorského, mohli se alespoň pokusit zmodernizovat zvuk, nahrát chytřejší písničky či jim vymyslet členitější aranže."
  
Tak tady je, myslím, vše jasné, podle hudebních publicistů a recenzentů je glam/sleaze/hair metal už dávno hudebně i fakticky mrtev.
A vy všichni, kdo jste měli GLAM rock či metal rádi, vytáhněte svoje šnuptychle, utřete nosy a zatlačte slzu. Je to marné. Exitus.
Mrtvolu oživiti nelze.
 
Jo, jo, taková je dnes síla média.
Věříme tištěnému slovu a jen opravdu zřídka ověřujeme, jestli se mediální masáž alespoň částečně zakládá na pravdě.
Můžeme uvěřit třeba tomu že BON JOVI  je jen jakási vějička pro naivní americké dívenky, že Vince Neil, Tommy Lee, Nikky Six a Mick Mars jsou rekordmani v počtu vyzunknutých flašek Jacka Danielse a taky tomu, že Guns´n´Roses byla parta heroinových šílenců.
A když to uděláme, tak skutečnost, že každé z uvedených jmen představuje ne jeden band, ale svébytný metalový žánr zastoupený tisíci a tisíci muzikantů před námi zůstane utajena.
Za komunistů by se řeklo, že je to vlastně dobře... že je to pro naše vlastní dobro.....? A už z principu by tomu nikdo soudný nevěřil.
Ale dnes?
Kdo je dnes schopen vymanit se z kruhu a nevěřit???
Kolik lidí je dnes schopno alespoň připustit si myšlenku,
že pravda je zásadně odlišná od toho,
co předkládají média,
že totiž nebožtík nejen nikdy nezemřel,
ale má se čile k světu?
 
 
KISS -September 25, 2009 from 7pm to 11pm – Cobo Arena
WARRANT - September 26, 2009 from 7pm to 11pm – Leelanau Sands Casino Showroom /
 
ROCKFEST 2009 - Featuring: Warrant, Great White, Gilby Clarke, Adler's Appetite & Kottak October 7, 2009 from 6pm to 11:45pm – Diamond Stadium/
 NEW DATE! Saturday, November 7th! Rockfest 2009! Hosted By Gilby Clarke from
Guns 'n Roses and Rockstar: Supernova Featuring
WARRANT, GREAT WHITE, Pretty Boy Floyd, The Gilby Clarke Band, Adler's A.http://bluejamie65.multiply.com/
 
GREAT WHITE & DOKKEN - October 9, 2009 from 7pm to 11pm – The Soaring Eagle Casino & Resort /
 
BULLET BOYS & MAD MAGRITT - October 9, 2009 from 8pm to 11pm – 37 Main
Mad Margritt will once again/
 
DANGER DANGER & FAR CRY - October 16, 2009 from 8pm to 11:30pm – Maximum Capacity /
 
L.A. GUNS (featuring Tracii Guns) - October 24, 2009 from 8pm to 11pm – The Knitting Factory/Club Vodka /
FUNNY MONEY (featuring Steve Whiteman of KIX) - October 24, 2009 from 8pm to 10pm – Tubby's Night Club/Swamp Room /
FEMME FATALE - Reunion Show, October 30, 2009 from 8pm to 11pm – Club Galaxy/
 
JUNKYARD & The Cauze - October 31, 2009 from 8pm to 11:30pm – Liam's Irish Pub /
 
Y&T and RON KEEL -October 31, 2009 from 8pm to 11:30pm – Rock City
 
L.A. GUNS & Rok Hollywood - October 31, 2009 from 9pm to 11:30pm – Music Mill
Indianapolis/
STRYPER - November 1, 2009 at 6pm to November 2, 2009 at 12am – Revolution Music Room with special guests/
TWISTED SISTER: November 6, 2009 from 4pm to 11pm – Memorial Hall/
 
LIZZY BORDEN - November 8, 2009 at 6pm to November 9, 2009 at 1am – House Of Blues
With Stolen Babies and Lordi./
KISS - "Sonic Boom" sold 108,000 copies in the United States in its first week of release to land at position No. 2 on The Billboard 200 chart. This marks the band's highest-charting LP ever./
 

R.I.P. RAP Jsem vzteklý a hádavý parchant, část IV

10.11.2009 16:52

 

ozzy - 08.11.09 12:35

Rap je dobrý. 

Kamil  - 08.11.09 13:13 to Ozzy 

ale neni to hudba, jen rytmizovaně deklamovaná poezie, takze někdy jde opravdu o vtipny, nabuzujici či společnost kritizující text - ale nic vic

Trochu šílené je přejímaní jeho vizuální podoby, oblečení, pohybů, výrazů tváře do našich poměrů. Potom dojde k tomu, že se místní rappeři nebo jejich fanoušci

hlási některou částí svého oblečení k určitému černošskému gangu někde z New Yorku, svými pohyby a výrazy v obličejí hlásí případným zákazníkům za kolik je dneska k mání ten který typ drogy. To pak v našich poměrech

působí opravdu komicky, na druhou stranu zajímavý příklad životaschopnosti přejmutí formy bez obsahu.

ozzy - 09.11.09 13:22 to Kamil

Takže Cypress Hill, Public Enemy, Beastie Byos alebo aj medzi otvorenými (bez urážky, to asi nebude tvoj prípad) metalovými (aj inými) fanúšikmi toľko rešpektovaní Dälek nerobia hudbu?? :)) A tomu preberaniu pohybov, oblečenia a príslušnosti a vôbec príslušnosti k nejakej komunite mám chápať ako? U jedných je to forma bez obsahu a u druhých životný štýl? Image tuzemských metalových kapiel ti nepripadá ako forma bez obsahu?

Kamil -  09.11.09 19:40 to OZZY 

No asi ani nevím, proč bych neměl být „otvorený“, nicméně ( a to bude na tomhle místě zase dost úlet) řadu proudů černošské hudby mám docela rád a řadu černošských hvězd ze třicátých až šedesátých let přímo bláznivě miluju. Navzdory tomu ale jsem na v podstatě jakýkoliv druh černošského popu, disco, soulu vydaného po roce 1967 naprosto rezignoval, protože po odchodu Doziera a Hollandů od Motownu se B. Gordym nastolená linie prostě nedala poslouchat bez ohledu na to, jak slavnými jmény to bylo na scéně prezentováno. Pokračováním toho je i můj postoj k černošskému popu sedmdesátých/osmdesátých let a rapu. Na druhé straně chápu, že to může něčím oslovit rockové a metalové fanoušky i hudebníky, protože k rytmickému rýmování je možné přidat i nějaký další prvek.

Přesto jdu jinudy a nepřesvědčilo mě ani Walk This Way, a to už je sakra co říct...

K tomu oblečení, pohybům, mimice a frázím přejatým z černošských slangů. V našich poměrech jde opravdu o formu zbavenou obsahu (takže tady jsi mě chytil u toho, jak se neumím přesně vyjádřit), protože je příliš mnoho teenagerů v českých městech, kteří některé z uvedených prvků chování a jednání chápou jako výraz toho, že jsou „cool“ a nemají ponětí o tom, ke kterému gangu se hlásí, jaký význam mají jejich pohyby a slova na místě, kde jsou v originále pronášena. Break 92!

U tuzemských metalových kapel jako Ayerdal:-(, Brix, Coda, Čech+Schellinger, Krleš, Macbeth, Kentaur, Kern,, Salamandra, Power5, Rimortis, Trezor, Železná Neděle....., když se podíváš na fotografie z jejich starších vystoupení, budeš se asi smát jak legračně až infantilně ve svých většinou otrhaných riflích a s máničkami vypadají, ale já jim rozumím. Vím, co znamenalo (a spousta lidí na to nikdy nezapomene) jít po městě v riflích a s vlasy splývajícími až na záda, nebo tak ,nedej bože. po prázdnichách přijít do školy!!!!!!

Prev: LONG LIVE GLAM!
Next: DAY AFTER TOMMOROW

Záznamy: 46 - 60 ze 171

PAGE  1   2    3    4    5    6   7   8   9   10    11  12

WELCOME!

I´LL

THINK
OF YOU
 EVERY 

STEP
OF THE WAY.

 

..

  

. .